BANNISTER Advocaten verwerkt dagelijks persoonsgegevens met respect voor de behoorlijkheid, eerlijkheid, rechtmatigheid, opslagbeperking, proportionaliteit, finaliteit van de verwerking, integriteit en vertrouwelijkheid.
BANNISTER Advocaten respecteert de privacy van onze klanten alsook de personen over wie wij informatie ontvangen. Deze informatie wordt strikt vertrouwelijk behandeld. In deze privacyverklaring leggen wij u graag uit welke persoonsgegevens wij verwerken en waarom (doeleinden).
BANNISTER Advocaten, gevestigd in Suikerrui 5, 2000 Antwerpen, e-mailadres: gdpr@bannister.be, is verwerkingsverantwoordelijke voor de verwerking en opslag van uw persoonsgegevens.
Verantwoordelijke Functionaris voor de Gegevensbescherming: Julie De Paepe.
Als u vragen heeft over de inhoud van de privacyverklaring, dan kunt u contact met ons opnemen via e-mail: gdpr@bannister.be
BANNISTER Advocaten verwerkt uw persoonsgegevens:
WIJ VERZAMELEN:
Advocaten verwerkt (gebeurlijk) de volgende gevoelige persoonsgegevens:
De verwerking van deze gegevens is noodzakelijk voor de instelling, uitoefening of onderbouwing van een rechtsvordering, in het kader van de met u gesloten overeenkomst tot advies -en bijstandsverlening.
Dienstverlening
BANNISTER Advocaten verwerkt uw persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:
Marketing
Om ons klantenbestand te vergroten verzamelen wij commercieel interessante informatie over bedrijven, zoals de marktpositie van een bedrijf, de mogelijke (verdere) interesse van het bedrijf in onze diensten en de personen binnen het bedrijf met wie wij in contact willen komen, of zijn gekomen. Van die personen verzamelen wij contactgegevens, notities op basis van (telefoon)gesprekken en bezoekverslagen. Deze informatie wordt zorgvuldig geordend en verwerkt in een database die beperkt toegankelijk is. Deze verwerkingen gebeuren op grond van ons gerechtvaardigde bedrijfsbelang.
Uiteraard verkopen wij uw gegevens niet. En in de regel delen wij uw persoonsgegevens met niemand buiten BANNISTER Advocaten, tenzij dit noodzakelijk blijkt voor de uitvoering van de overeenkomst. Onderdeel hiervan is het opstarten en voeren van procedures of voor een onderhandelingstraject.
Uw data kan worden gedeeld met:
Met alle verwerkers aan wie wij gegevens doorgeven of die werken in onze opdracht, sluiten wij een verwerkersovereenkomst om te waarborgen dat het niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van uw gegevens hetzelfde blijft.
Met de ontvangers van uw gegevens maakt BANNISTER Advocaten afspraken om ervoor te zorgen dat de persoonsgegevens vertrouwelijk worden behandeld en worden beveiligd.
BANNISTER Advocaten blijft uiteraard verantwoordelijk voor deze verwerkingen.
BANNISTER Advocaten neemt alle redelijke voorzorgsmaatregelen om uw persoonsgegevens te beveiligen en eisen van derden die uw persoonsgegevens voor ons behandelen of verwerken dat zij hetzelfde doen. Toegang tot uw persoonsgegevens is beperkt om ongeoorloofde toegang, ongewenste openbaarmaking, wijziging of misbruik te voorkomen en is alleen toegestaan aan onze medewerkers en verwerkers op een ‘need-to-know’ basis.
Wij bewaren uw persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk, tenzij er een wettelijke plicht op ons rust om uw persoonsgegevens langer te bewaren. Ons beleid bepaalt dat wij uw dossier en daarmee uw persoonsgegevens vijf jaar bewaren. Dit doen wij omdat wij ervaren dat cliënten na jaren nog gegevens opvragen uit hun dossier of dat er andere zaken volgen waarin het noodzakelijk is over die gegevens te beschikken. (Bv. beroepsaansprakelijkheid) Ook mogen wij niet tegen cliënten of voormalige cliënten optreden, uitzonderingen daargelaten. Om dit te controleren blijven wij daarom uw naam, geboortedatum- en plaats en uw dossier bewaren.
De gegevens die verzameld worden n.a.v. uw bezoek aan de website worden 5 jaar bewaard.
U hebt het recht ons te melden dat:
Om ons te helpen met het verwerken van uw verzoek, dient u ons uw volledige naam en gegevens te verstrekken en richt u uw verzoek aan: gdpr@bannister.be. Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door u is gedaan, vragen wij u een kopie van de voorkant van uw rijbewijs of uw identiteitsbewijs mee te sturen. Maak in deze kopie uw pasfoto en het identiteitsnummer zwart. Dit ter bescherming van uw privacy.
Binnen een maand na het indienen van uw verzoek, informeren wij u welk gevolg hieraan werd gegeven.
U beschikt over het recht om uw toestemming voor een bepaalde verwerking te allen tijde in te trekken, zonder dat dit afbreuk doet aan de rechtmatigheid van de verwerking op basis van de toestemming vóór de intrekking daarvan.
Tot slot heeft u steeds het recht om klacht in te dienen bij de toezichthoudende autoriteit (GBA).
1. Recht van inzage
Op uw verzoek zullen wij u schriftelijk mededelen of en welke persoonsgegevens wij van u verwerken en wij geven u daar een kopie van. Ook lichten wij toe voor welke doelen de gegevens zijn of worden verwerkt, met wie de gegevens worden gedeeld, hoe lang deze naar verwachting nog zullen worden opgeslagen, en welke overige rechten u geldend kunt maken.
2. Verbetering of aanvulling
Als u inzage in de verwerking van uw persoonsgegevens hebt ontvangen, kunt u ons verzoeken onjuistheden te verbeteren of onvolledigheden aan te vullen. Gaan wij tot verbetering over, dan ontvangt u van ons een aanvullende verklaring. Die verklaring ontvangen ook eventuele ontvangers van uw onjuiste of onvolledige gegevens.
3. Gegevenswissing
U kunt ons verzoeken uw persoonsgegevens in onze systemen te wissen in één of meer van de volgende gevallen:
4. Beperking van de verwerking
Als u een onjuistheid of onvolledigheid in uw persoonsgegevens bij ons hebt gemeld, kunt u ons verzoeken de verwerking te beperken zo lang wij uw verzoek in behandeling hebben. U mag ons ook om beperking van de verwerking van uw gegevens vragen als u van mening bent dat wij uw gegevens onrechtmatig verwerken of deze niet meer nodig hebben, of als u bezwaar tegen (verdere) verwerking daarvan hebt gemaakt. Na ontvangst van uw verzoek zullen wij de gegevens alleen nog verwerken na verkregen toestemming of vanwege gewichtige redenen (zoals een gerechtelijke procedure).
5. Bezwaar
U mag te allen tijde bewaar maken tegen verwerking van persoonsgegevens die op u betrekking hebben. Dat geldt in het bijzonder voor profielen die wij op basis van uw persoonsgegevens hebben aangemaakt. Wij zullen verwerking van uw gegevens na ontvangst van uw bezwaar staken, tenzij wij dwingende gerechtvaardigde redenen kunnen aanvoeren die zwaarder wegen dan uw belangen, rechten en vrijheden.
6. Klachten
Heeft u een klacht over het gebruik/misbruik van uw persoonsgegevens? Dan wijzen wij u op de klachtenprocedure bij de GBA. Deze instantie is bevoegd om kennis te nemen van uw klacht:
De Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit
Drukpersstraat 35, 1000 Brussel
+32 (0)2 274 48 00
+32 (0)2 274 48 35
BANNISTER Advocaten gebruikt functionele, analytische en marketing cookies. Vóór het gebruik van de website wordt uw toestemming gevraagd om deze cookies te mogen gebruiken. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door uw browser op uw harde schrijf van uw computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden.
In onze cookiepolicy geven wij u een duidelijk overzicht van de soort cookies die we gebruiken en waartoe deze dienen, maar ook hoe u ze uitschakelt. Als u cookies weigert, hebt u nog steeds toegang tot de Website, maar kunt u mogelijk bepaalde functies niet gebruiken. U kunt uw keuze wijzigen te allen tijde wijzigen.
U kunt zich afmelden voor cookies door uw internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat.
Daarnaast kunt u ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van uw browser verwijderen.
Wij bieden een nieuwsbrief waarmee wij geïnteresseerden willen informeren over nieuws op het gebied van mogelijke uitbreiding van onze dienstverlening, wetswijzigingen en aanverwante zaken. Uw e-mailadres wordt alleen met uw expliciete toestemming toegevoegd aan de lijst van abonnees. Iedere nieuwsbrief bevat een link waarmee u zich gemakkelijk kunt afmelden (“unsubscribe”). Het abonneebestand van de nieuwsbrief wordt niet aan derden verstrekt.
Heeft u nog vragen? Stuur dan een e-mail met uw vraag naar: gdpr@bannister.be.
Deze privacyverklaring is in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Wij behouden ons het recht voor om deze privacyverklaring periodiek te wijzigen of te verbeteren. De nieuwste versie wordt op deze pagina gepubliceerd.
Contactgegevens
BANNISTER Advocaten
Suikerrui 5
2000 Antwerpen
Tel: 03 369 28 00
gdpr@bannister.be